Wat doen wij zoal als gastouderbureau?

  • Hulp bij het vinden van een geschikte gastouder voor uw kind

  • Minimaal twee keer per jaar een bezoek van uw bemiddelingsmedewerker aan de opvanglocatie

  • Het uitvoeren van de jaarlijkse Risico-inventarisatie Veiligheid en Gezondheid

  • Periodieke evaluatie van de opvang door de bemiddelingsmedewerker met de ouders en gastouder

  • Jaarlijks een overzicht van alle opvanguren en vergoedingen waarmee u de ontvangen kinderopvangtoeslag kunt verantwoorden aan de Belastingdienst

  • Kassiersfunctie: factureren voor vraagouders en uitbetalen aan gastouders

  • Controle op geldigheid van documenten van de gastouder (geldig diploma, certificaat EHAK, VOG, legitimatiebewijs)

  • Jaarlijks organiseren van een herhalingsdag voor Eerste Hulp Aan Kinderen en Bedrijfshulpverlening

  • Indien nodig, verzorging van inschrijving van de gastouder in het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen

  • Professionele ondersteuning en begeleiding van de gastouder bij pedagogische uitdagingen

  • Periodieke nieuwsbrief waarin allerlei actuele onderwerpen worden behandeld